"Er is meer..."

open venster naar onze hele werkelijkheid

  • Home
  • Agenda
  • Blog
    • Verwacht
    • Mededelingen
  • Wie zijn wij
    • Wie?
    • Waar?
    • Vacatures
    • Plaatsen waar onze folders te vinden zijn
  • Stichting
    • Onze Historie
    • Onze visie
    • De Statuten
    • Privacy verklaring AGV en Disclaimer
    • Algemene voorwaarden
    • Vacatures
    • Financieel verslag 2019
  • Links
    • Partners
    • Sponsoren
    • Gast sprekers
    • Plaatsen waar onze folders te vinden zijn
  • Reserveren
    • Reserveren voor een lezing
    • CD’s bestellen
    • Winkel
  • Contact
    • Contactgegevens
    • Aanvragen nieuwsbrief
    • CD’s bestellen
  • Archief
    • Lezingen
    • Nieuwsbrieven
    • Cursussen

Financieel verslag 2019

Algemeen
Het jaar 2019 hebben wij afgesloten met een negatief resultaat van € 418,50.
Een belangrijke oorzaak is de afname van het aantal bezoekers van ruim 25%.
In 2018 mochten wij 716 betalende bezoekers ontvangen, dit jaar slechts 524, terwijl we wel één extra lezing organiseerden.
Daarnaast hebben 2 lezingen zo weinig belangstellenden getrokken dat deze per saldo een negatief resultaat opleverden.

Resultaat lezingen 2019 Bezoekers Opbrengst
Roelof Tichelaar 81 €     289,00
Ronald Peeters 49 €       70,23
Willem Witteveen 47 –  €       11,25
Danielle van Dijk 73 €     329,75
Marrett Vonhoff 69 €     111,75
Annemieke Witteveen 29 –  €     146,00
Erno Eskens 52 €       73,75
Han van den Boogaard 60 €     162,25
Avani van Leeuwe 65 €     150,50
Totaal betalende bezoekers/opbrengst 525 € 1.029,98


Balansrekening 2019

01-01-2019 31-01-2019
ACTIVA
Bank €      572,83 €      321,42
Spaarrekening  €   4.500,00  €   4.500,00
Kas €      169,30 €      102,00
CD kas €      175,20 €      157,00
Inventaris
(incl.  postzegels)
€      299,59 €      348,00
€   5.716,92 €   5.428,42
PASSIVA
Uitgegeven tegoedbonnen €        50,00 €        40,00
Vooruit ontvangen betalingen €        80,00 €      220,00
Eigen vermogen €  5.586,92 €  5.168,42
€   5.716,92 €   5.428,42

Toelichting op de balans
Er is dit jaar 1 tegoedbon verzilverd.
Het eigen vermogen is afgenomen, met een verlies van € 418,50 naar € 5.168,42

Restultatenrekening 2019

2019 2018
Resultaat lezingen
Totaal entree lezingen €  5.260,00 €  7.160,00
AF:
Sprekerskosten € 2.388,27 € 3.864,30
Zaalhuur € 1.179,00 € 1.048,00
Koffie €    662,75 €    788,00
Kosten lezingen €      64,92 –
Schenkingen –
resultaat directe kosten €  4.294,94 €  5.700,30
resultaat lezingen €     965,06 € 1.459,70
Opbrengst cd verkoop €     245,05 €     350,60
Overige inkomsten – €       20,00
Portokosten €   198,99 €   296,70
Publiciteitskosten €   413,17 €   433,62
ICT kosten €   114,70 –
Bankkosten €   126,00 €   126,22
Betalingskosten entree €     26,64 –
Abonnementen €     76,49 €   148,40
Bestuurskosten €   672,62 €   602,94
totaal indirecte kosten €  1.628,61 €  1.607,98
– €     418,50 €     222,32

Toelichting op de resultatenrekening
De opbrengst van de lezingen is met ruim 25% afgenomen ten opzichte van het jaar 2018.
Er zijn 9 lezingen geweest, vorige jaar 8; daardoor hogere zaalhuur.
Kosten lezingen bestaat uit aankleding ruimte met o.a. bloemen etc., deze werden eerder niet apart berekend.
De CD verkoop valt lager uit waardoor ook de portokosten lager zijn.
Publiciteitskosten zijn nagenoeg gelijk gebleven en bestaan onder andere uit drukkosten folders, posters etc.
ICT kosten betreft kosten onder andere website en SSL certificaat webhosting, ook deze kosten werden eerder niet apart berekend.
De betalingskosten entree bestaan uit kosten van de Idéal betalingen bij de reserveringen en kosten voor het pinnen, wat dit jaar voor het eerst mogelijk is aan de kassa.
Er is voorlopig 1 abonnement opgezegd.
De bestuurskosten zijn iets toegenomen; deze worden voornamelijk veroorzaakt door de km-vergoeding.

Verwachting 2020
De verwachting van 2020 is voor dit moment nog totaal onduidelijk.
Dit heeft in ieder geval als grote oorzaak de inmenging van het Covid-19 virus en wat dat met zich meebrengt.
Ons jubileumjaar heeft ons wat dat betreft belemmerd om er een feestelijk jaar van te maken.
Doordat wij nog aanzienlijke reserves hebben, zullen we de eerste helft van het komende jaar de kosten van de entree niet hoeven te verhogen, dit, omdat wij het belangrijk vinden dat onze lezingen voor zoveel mogelijk mensen te bezoeken zijn.

Verantwoording
De financiële verantwoording is gecontroleerd en akkoord bevonden door twee onafhankelijke personen, te weten de heer Rob Haszing en mw. Dorrit Hornman te Budel.

Copyright © 2021 · Stichting "Er is meer..." · Deze site gebruikt geen cookies · Log in