Iedereen heeft hier een opdracht of een missie te vervullen, al zijn velen zich hiervan nauwelijks bewust. We zoeken naar de zingeving van ons leven en die blijkt veel dichterbij te liggen dan we denken.
Als we een missie hebben, dan hebben we natuurlijk ook de benodigde talenten meegekregen om die te vervullen. Als we onze talenten integreren en gaan zien hoe ze optimaal samenwerken, krijgen we richting in ons leven. Wanneer we hier JA tegen zeggen, leven we volgens de blauwdruk van onze ziel. Dat kun je Zelf-management met een hoofdletter noemen.
Het Talentenspel helpt om wat daarbij onbewust is, bewust te maken. Het spel haalt vergeten, verdrongen of latente talenten weer naar boven, zodat ze ten volle kunnen worden ingezet. Maar daar blijft het niet bij. Aangezien het Talentenspel d.m.v. archetypen op een dieper niveau inwerkt, is vaak een blijvende transformatie het gevolg van het spelen van het spel. Mensen krijgen uitzicht op hun missie, worden opnieuw enthousiast wanneer ze daar van binnenuit volmondig JA tegen zeggen, en pakken hun leven met nieuwe bezieling op. Ze gaan leven waarvoor ze gekomen zijn, ze vinden hun werkelijke dienstbaarheid aan anderen en dat geeft echte vreugde en vervulling
Het Talentenspel helpt mensen hun talenten helder in beeld te krijgen en te zien hoe ze optimaal kunnen samenwerken. De achterliggende gedachte is dat iedereen hier een missie heeft. Niemand is hier zomaar of bij toeval.
Het Talentenspel is een zingevingsspel, een bewustwordingsspel. In deze tijd van crisis kan het een belangrijke bijdrage leveren aan het welzijn van mensen, omdat het onze innerlijke rijkdom blootlegt, en de richting wijst naar onze authentieke plek.
Willem Glaudemans
Geboren in 1954 in Den Bosch, vader van drie kinderen. Studeerde Nederlandse Taal- en Letterkunde in Utrecht, promoveerde op een proefschrift over de literatuuropvattingen van Willem Frederik Hermans. Meteen na zijn promotie begon hij met het vertalen van spirituele boeken, o.a. de gnostische en vroegchristelijke teksten, de Nag Hammadi-Geschriften. Ook voerde hij het eindredacteurschap van de vertaling van Een cursus in wonderen. Door beide grote projecten werd hij bekend. Na het vertalen ging hij weer zelf schrijven, sprookjes, gedichten en een boek over vergeving. Hij ontwikkelde het Talentenspel.
Geef een reactie